kanel, vanilj, kardemumma...

Idag på hemkunskapen gjorde vi....*trumvirvel* bullar!! Gud, vad gott det var. Min mage är i lite obalans, jag har nämligen ä t i t   7   k a n e l bu l l a r   idag. Okej, två av dem var vaniljbullar...men sak samma. Jag bakade tillsammans med Ellen, och vi fick ungefär 10 bullar var. Hon gjorde med kardemumma och jag med kanel...och sen typ halva degen gjorde vi med vanilj. Har ni provat att göra bullar som ser ut som blommor? De blev hur fina som helst. Lite knepigt att klippa dem (svårt att förklara hur man gjorde)

Ha, det bäst!!!!

Kommentarer
Skrivet av: Ellen

Nu vet jag vad kanelbulle heter på engelska!

Cinnamon rolls! Hihi.. =)

2008-10-06 @ 18:20:16
URL: http://ilovepeace.blogg.se/


• Jag fotar med en Nikon D60
• Jag gör inga layouter lr liknande
• Reklam och dyl. tas bort direkt
• Jag redigerar mina bilder i Adobe photoshop elements 6.0
• Olämpliga kommentarer tas bort direkt


Ditt namn:
besöker du mig igen?

e-mail: (bara jag som ser)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0